piątek, 16 czerwca 2017

BUDYNIOWY PLEŚNIAK Z RABARBAREM

Składniki na kruche ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki (1 szklanka=250 ml)
  • 250 g masła
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 5 żółtek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Składniki na pianę:
  • 5 białek
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 budynie śmietankowe (2x40g)
  • 1/3 szklanki oleju
Dodatkowo:
  • 2-3 łyżki dżemu truskawkowego
  • 350 g rabarbaru (ok. 2 duże łodygi)
  • Cukier puder do posypania
  • Blaszka o wymiarach 20×30 cm



Wykonanie:
Składniki na to ciasto powinny być schłodzone. Z mąki, masła, cukru pudru, żółtek i proszku do pieczenia zagniotłam ciasto. Przekroiłam w stosunku 70% i 30%. Mniejszą część owinęłam w folię i schowałam do zamrażarki na czas wykonywania pozostałych kroków ciasta. Większą część przeznaczyłam na spód ciasta, wylepiłam foremkę wyłożoną papierem do pieczenia i nakłułam widelcem ciasto. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i podpiekałam przez ok. 15 min. (góra-dół; bez termoobiegu; do zezłocenia). Gdy spód się podpiekł wysmarowałam go dżemem.
Zrobiłam pianę: białka wlałam do misy robota, dodałam sól i ubiłam. Następnie po łyżce dodawałam cukier cały czas ubijając. Gdy piana stała się sztywna i lśniąca dodałam budynie i zmiksowałam. Na koniec cienką stróżką wlewałam olej cały czas mieszając robotem. Tak przygotowaną pianę wyłożyłam na dżem. Na niej ułożyłam rabarbar, a na górę starłam drugą część ciasta. Ciasto piekłam ok. 30-35 min. w piekarniku nagrzanym do 190 stopni (góra-dół; bez termoobiegu).
Pieklam  z termoobiegiem na 370F - 30 minut wyszlo super.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz