środa, 7 grudnia 2016

PIEROGI Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI Joli i Grzesia


Z tego przepisu wyszlo mi 75 pierogow. 
    Składniki na ciasto:  
  • 4 szklanki mąki
  • 1 łyżka soli
  • Około 2 szklanek ciepłej wody jak robimy ręcznie albo 1.5szklanki w Kitchen Aid
  • 1łyżkę oleju lub masła
Składniki na farsz:
  • 1 kg kapusty kiszonej  ( ja mam własną)
  • 0,5 l słoik suszonych grzybów
  • 2 – 3 cebule
  • Sól
  • Pieprz
  • Olej do smażenia
  •  Wykonanie:
    Na stolnicę przesiałam mąkę, wsypałam sól, dodałam masło, wlałam ciepłą wodę i zagniotłam elastyczne ciasto. Ciasto włożyłam do miski i przykryłam talerzykiem aby nie wysychało. Grzyby opłukałam, zalałam wodą i odstawiłam do namoczenia, następnie obgotowałam. Wywar można zachować (może się przydać np. do zupy grzybowej).
    Kapustę ugotowałam do miękkości, odcisnęłam i drobniutko pokroiłam wraz z grzybami. Jeżeli ktoś woli może zmielić przez maszynkę. Na oleju usmażyłam cebulę (obraną i pokrojoną w kosteczkę). Usmażoną cebulę dodałam do kapusty z grzybami, doprawiłam do smaku pieprzem i solą.
    Wszystko dokładnie wymieszałam i farsz miałam już gotowy. Zabrałam się za lepienie pierogów. Ciasto brałam partiami, wałkowałam i szklanką wyciskałam krążki. Na każdy krążek nakładałam farsz i zlepiałam pierogi. W garnku zagotowałam posoloną wodę i partiami wrzucałam pierogi. Gdy pierogi wypłynęły na wierzch gotowałam jeszcze około 3-4 minut. Po wyjęciu pierogów z wody można polać przesmażoną cebulą na oleju lub polać roztopionym masłem.
         Bardzo smaczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz